Har du problem med att locka in kunder till din verksamhet? Många företag, butiker, caféer och restauranger i Stockholm brottas med varandra i den frågan. Det vill säga: kunder passerar och väljer istället att gå in hos en konkurrent. I många fall så handlar det om ganska enkla vägar för att leda om kunden till den egna lokalen. Entrémattor i Stockholm är ett exempel på detta.
Entrémattor fyller en viktig funktion rent marknadsföringsmässigt. På samma sätt som exempelvis en gatutalare eller en snyggt designad skylt så kan en entrématta fånga uppmärksamheten från en förbipasserande. Denne går förbi, ser den röda mattan utrullad och känner att det är värt att gå in. Just den röda mattan signalerar viss lyx och viss exklusivitet och det är långt ifrån en slump att många entrémattor i Stockholm har just den blodröda kulören som man ser i Cannes och inför speciella premiärer.
Men, entrémattor behöver inte ha den färgen. Tvärtom: man kan tjäna på att välja en annan kulör och där man som företag exempelvis matchar entrémattan mot övrig inredning och mot övrig interiör. Det går även att förlänga mattan man visar i entrén och välja liknande mattor inne i butiken, restaurangen eller i caféet. Samma sak gäller för övrigt för form av material. Det står dig helt fritt att experimentera med olika lösningar vad gäller detta och hitta en entrématta som verkligen passar dig och det företag du driver i Stockholm.
Att entrémattor kan dra till sig fler besökare är ett exempel på hur de kan användas och förbättra en verksamhet. Det är långt ifrån det enda exemplet. För att förklara en annan fördel så räcker det med att gå till dig själv och det egna hemmet: varför har du en matta framför dörren och varför har du även en sådan innanför?
Dels så ger dessa mattor ett välkomnande, mer ombonat intryck - men dels så kommer de också att ge en viktig funktion. Detta genom att de parerar smuts och annat från att komma in i ditt hem. Du slipper städa lika ofta och du sparar dina ytskikt på ett mer påtagligt sätt. Ser man till det egna hemmet så tar dessutom gästerna av sig sina skor - något som sällan sker i samband med att man besöker en restaurang, ett café eller en butik. Kort och gott: entrémattor kommer att göra att mindre mängder av smuts når golven och att du därigenom också kan erbjuda mer trivsamhet till de gäster som kommer in.
Man behöver inte köpa entrémattor. Det handlar snarare om att man löser ett abonnemang i Stockholm. Vilket är smart då investeringen dels blir lägre och då man dels också får sina mattor tvättade och utbytta med jämna mellanrum och enligt intervaller man själv bestämmer. Det är, helt enkelt, en bra lösning för alla företag och verksamheter.